10 Mart 2013 Pazar

Yaş 1,5 :)

Duru bıdığı 18 ayını doldurdu. Büyümeye, keşfetmeye, bizi şaşırtmaya, konuşma çabasına tam gaz devam. 18 ay itibariyle Boy; 80 cm. , Kilo; 10,400 g. Sağlımız yerinde çok şükür.. 

Geçtiğimiz aylarda bakıcı ablamız Samra ile yolumuzu ayırdık. Bir sorunumuz yoktu ama Duru'nun iyice hareketlenip, algısının açılıp, çok daha fazla ilgiye ihtiyaç duymasıyla aileden birinin onunla ilgilenmesinin daha iyi olacağını düşündük. Bu sebeple Babaanne ve Nedim Dedemiz buraya geldiler. Geldiler de üç ay oldu bile... Nasıl hızlı geçiyor zaman bu hafta sonu dönüyorlar. Onların gittikleri uçakla Anneanne ve Ramazan Dede gelecek:) Bu şekilde hepimiz için daha iyi oldu. Duru açısından, yabancı birinin verdiği sevgiden ilgidense kendi canından birileri onunla ilgileniyor. Bizim açımızdan, işte olduğumuz sürede aklımız hiç Duru'da kalmıyor, ne yedi ne içti, temiz bakıldımı v.s soruları kafamızda olmadan sonsuz güvenle bırakıp çıkıyoruz evden , eve geldiğimizde ev işi yemek derdi v.s olmayıp kuzuyla daha fazla vakit geçiriyoruz, karı koca birbirimize ayıracak zamanımız oluyor, hafta sonu akşamları arkadaşlarla plan yapabiliyoruz artık :) Büyüklerimiz açısından, torunlarıyla vakit geçiriyor, büyümesine şahit oluyorlar burada. Bakalım bıdık yuvaya başlayana kadar böyle şimdilik...

1.5 yaş Durusu:)))

 

26 Kasım 2012 Pazartesi

Duru Keşifte...

Durucuk artık yürüme olayını ilerletip, hiç oturmak istemeyen, devamlı yürümek isteyen, yürürken de önüne ne gelirse kurcalayan bir bıdık oldu. Şansına havalar güzel, açık havanın keyfini de çıkarmaya başladı.Başını alıp gidiyor, kafasına göre takılıyor bu ara. Bebekiğinde olduğu gibi hala kimseyi yabancılamıyor, gördüğü insanlara takılıp binbir şebeklik yapıyor:)
Evin içinde de durum farksız. İki dakika yerinde durmayan,karanlık falan dinlemeden bütün odaları gezinen, koltuk tepelerinden inmeyen, elinin değmediği çekmece, dolap kalmayan tatlı bir cüce hali. Bu ara klozetlere sarmış durumda eğer banyo kapılarını açık unuttuysak elinde ne varsa klozetin içine şutluyor. En son telefonum nasibini aldı:(
Bu arada getir, götür, aç,kapa gibi komutları çok iyi anlıyor artık. Kendince mırıl mırıl devamlı birşeyler konuşuyor. En çok kullandığı kelime 'anne' aralarda ise 'baba' ve 'ennenne (anneanne)':))

Türkiye'de merak eden yakınlarımız için, bıdığın son halinin videosunu da ekliyorum:)

11 Ekim 2012 Perşembe

Tatil...

Durucukla üç hafta , dolu dolu , bol gezmeli bir tatil geçirdik bu sene. Eylül ayına denk gelmesi de çok güzel oldu. Dubai'nin sıcağından sonra  ılık hava hatta akşamları hafif üşüten bir hava iyi geldi.

İlk olarak babaanne, dede, hala, kuzenler hep birlikte Akçay'a gittik. Duru ile ilgilenen çok olduğundan biz de fırsattan istifade bol bol dinlendik, denize girdik. Çok güzel geçti.

Ardından anneanne ve dede bizi Akçay'dan aldı, Kuşadasına teyzemizin yanına geçtik. Dayımız da geldi yanımıza. Kısa da olsa hasret giderdik süper oldu. Uzun süre bütün aile biraraya gelemiyorduk.

Sonra Kuşadasına kadar gitmişken İzmir'e uğrayıp Abimlere ( hala oğlu ) ziyarete gittik. Eloşu da görmüş olduk. Nasıl dillenmiş, tatlı olmuş iyi oldu gördüğümüz.

İzmir'de bir gece kaldıktan sonra Isparta'ya geçtik. Birkaç gece de burada kaldık. Köy havası aldık. Durucuk buradaki akrabalarıyla da tanışmış oldu. Hepsi Duru'yu ilk kez gördüler.

Son olarak tekrar Gebze'ye geçtik iki gün içinde toparlandık ve Duba'ye geri döndük...

Açıkçası baştan bizim için bu kadar yolculuk yapmanın yorucu olacağını, Duru'nun çok huysuzluk yapacağını hatta hava değişiminden hasta olacağını falan düşünüp korkuyorduk. Çünkü özellikle Isparta akşamları çok soğuk oluyordu.  Ama aksine gayet güzel geçti. Çok eğlendik. Duru yollar da bol bol uyuyarak bizi hiç yormadı. Birara ben grip oldum ama maşallah Duru Hanım hiç hastalanmadan birkaç sinek ısırığıyla atlattı tatili:))



Akçay'da yaşgünü


Ayran Güzeli:)



 


 

Akçay'da ailecek kahvaltı. Başkonuk Duru:))


Kuşadasın'da kahvaltı keyfi


:))





Kuşadasında yaşgünü:))








Yeni doğmuş inek yavrusuna bayıldı:))

Büyük Babaannesi ile...


27 Ağustos 2012 Pazartesi

Duru 1 yaşında!!!!

   Canım kızım, meleğim sen doğalı bugün bir sene oldu. Çok mutluyum bir o kadarda duyguluyum bugün....Şükürler olsun Allah'a bizi senin annen baban olarak seçti ve seni bize emanet etti. Seninle birlikte o kadar çok şey değiştiki hayatımızda. Artık devamlı koşuşturmalı, her anı  kaygılı, çok fazla yorucu bir hayatımız var belki ama hepsi senin ufacık bir gülücüğüne bile değer meleğim.

  Önceden annemin devamlı söyleyip durduğu ''anne olunca anlarsın'' lafının ne anlama geldiğini öyle iyi anlıyorum ki artık... Sadece doğurmakla işin bitmediğini, anne baba olmanın nasıl bir fedakarlık gerektirdiğini, senin rahatını herşeyin üstünde tutmayı, ileride sana daha iyi bir yaşam verebilmek için babanın da benim de işimize daha çok sarılarak çalışmamız gerektiğinin  ve daha birçok şeyin farkındayız...

  Aynı zamanda anne olmakla, gece en tatlı uykudan uyandırılıp ufak bir gülümsemeyle tüm uykusuzluğu unutmayı, bir kase çorbayı bitirdiğinde duyduğum mutluluğu, yemeğini bitirmediğinde duyduğum üzüntüyü, sen uyurken küçücük ellerine ayaklarına bakıp şükredek bulduğum huzuru, her yeni hareketi yapmayı keşfettiğinde seni şampiyon gibi görmeyi, bir yerin acıyıp ağladığında taaa kalbimde hissetmeyi, hayattaki en büyük endişenin ne olduğunu, bu hayatta sen yalnız kalma diye kendi sağlığımıza, yaşamımıza daha çok önem vermeyi ve daha neleri  neleri..... En önemlisi daha çok şükretmeyi öğrendim.

   Seni bu dünyaya getirmeyi biz istedik ve bu sorumluluğu taşımaya da biz karar verdik. Bu yüzden bu sorumluluğu ömrümüz yettiğince sırtlanıp hep yanında olacağız birtanem.
İyiki doğdun, iyiki girdin hayatımıza. Sağlıklı, mutlu en önemlisi huzurla geçireceğin uzun bir ömrün olsun inşallah.
Aklın erip bu satırları okuduğun ve o zamanlar ne hissettiğimizi anladığın günleri de görürüz inşallah canım kızım. Seni çok seviyoruz...

26 Ağustos 2012 Pazar

12. ay doktor kontrolü

Durucugun 12. ay doktor kontrolünden notlar;

Boy : 78 cm ( boyumuz uzun maşallah)
Kilo : 9.540 g ( Kilomuz da normal)
Bas cevresi : 44 cm.

MMR ( Kızamık, Kızamıkcık, Kabakulak) asısı ve Chicken pox ( Su Çiçeği)  aşısının ilk dozunu yaptırdık. Etrafa bakınırken aşı olduğunu anlamadı bile. Zaten bu doz hafif oluyormuş. Asıl  ikinci doz ağrılı olacakmış.

Artık özgürüz.... herseyi yiyip içebiliriz:)) İnek sütü, bal, yumurta beyazı v.s... Simdilik Aptamile de devam ediyoruz. 3 numaraya gectik artık. Günde en az 500 ml süt içecekmiş. Dün akşam ilk inek sütünü miğdeye indirip uyudu. Cok şükür sevdi gibi sütü. Kolaylıkmış valla, mama hazırlama derdi yok dısarıda falan al sütü koy biberona içsin:))

Cok şekerli gıdalalardan, çikolatadan, aşırı baharatlı yemeklerden uzak durulacak.  Bir de şarküteri ürünlerinden. Ben zaten sevmezdim şu son haberlerden sonra eve salam,sosis sokmuyoruz, Duru'nun yemek kontrolü de elimizde olduğu sürece ona da yedirmeyeceğiz.

Gecen hafta üst iki dişin yanından bir tane daha patlamış. Yani tam iştahı düzeldi derken cok uzun surmedi bu mutlulugumuz... Ne güzel öğünlerini bizimle oturup yemeye baslamıştı. Katı, pütürlü  falan demeden pilavı, eti, balığı, sabahları yumurtasını omlet şeklinde yada haslanmıs götürüyordu....Bu ara yine katı hiçbirsey yemek istemiyor. Şu yemek olayı beni cok ama cok yormus durumda. Cok sükür kilo alımı normal bir sorun yok ama çok uğraşıyorum. Uğraşmasam biliyorum yemeyecek ve bu durumda da  kilo alımı yine normal olacak mı emin değilim. İster istemez acayip kafayı takıyorum.
Önümüzdeki ay 3 haftalıgına izine Türkiye'ye gidiyoruz insallah. Ve ben mümkünse Duru'ya yemek yedirme görevini direk annemlere atacağım. 3 haftada olsa bu sorumlulugu üzerimden atmak bana iyi gelecek eminim.

5 Ağustos 2012 Pazar

Duru bugün...

Duru: Bugün annemin ugrasları sonucu ilk defa pipetle içmeyi keşfettim, cok eglenceliymiş:)))